Visuaalinen ilme/ Yritysilme/ Brändi
Jostain täytyy lähteä liikkeelle! Visuaalinen ilme tekee yrityksestä heti tunnistettavan ja erottuvan kilpailijoista. Minimissään Visuaalinen ilme sisältää logon, värit sekä fontit.
Alkukartoitus : Perehdytään yritykseen ja sen tarpeisiin.
Logo: Brändin symboli, joka edustaa yritystä yksinkertaisimmillaan. Saat logotiedostot käyttöösi tarvitsemissasi tiedostomuodoissa ja väreissä.
Värit: Väripaletti, joka luo yhtenäisen ja tunnistettavan visuaalisen tyylin. Värit määritellään vähintään HEX, CMYK ja RBG väreissä.
Typografia: Käytetyt fontit ja kirjasintyylit, jotka tukevat brändin viestiä ja luonnetta. Saat määritellyistä fonteista valmiin latauslinkin tai asennustiedostot.
Kuvamaailma: Määritellään kuvituksen, valokuvien, grafiikan ym. tyyli. Heijastavat brändin persoonaa ja kohderyhmää.
Muotoilu ja asettelu: Tyyli, jolla elementtejä yhdistellään, esimerkiksi painotuotteissa, verkkosivuilla tai mainosmateriaaleissa.
Viestintä : Määritellään se, miten brändin ääni ja viesti näkyvät visuaalisesti – onko se esimerkiksi rohkea ja moderni vai lämmin ja maanläheinen.